Ny vecka, nya äventyr!

En stund sedan bloggen uppdaterades, det har varit en hektisk vecka för familjen Westin.

Förra veckan spenderade jag och Ellen i Graninge och vi begav oss mot Uppsala på torsdag kvällen, en helvetisk resa med 30-50km/h fram till Ångersjön. Sent om sider kom vi ner till lillasyster Anna som bjöd på kvällsfika och husrum för natten, tack kära syster!

Fredagen blev en dag av resande, resande och åter resande! Mamma, jag och Ellen klev upp kvart i sex för att bege oss mot Kungälv och Krokasmedens kennel där vi skulle återlämna Fight. Vi kom fram på eftermiddagen och Fight verkade glad över sitt nya hem och sina nya vänner, skönt! Efter en snabb genomgång med kenneln så återvände vi mot Eskilstuna som skulle vara ändstationen för dagen för mig och Ellen. Vi kom fram vid kl 21 och installerades oss i DKM:s klubblokal. Mamma var snäll och hjälpte oss att packa in innan hon tog en taxi till centralstationen för att ta natttåget till Sundsvall. Fredric och resten av gänget anlände vid halv ett, men söta lilla Ellen sov bara vidare, underbara sötnos!

Lördagen var fylld av danstävlande med goda resultat: 2:a i dubbelbugg, Fredric & Kajsa 6:a i bugg, jag & Rasmus 12:a i bugg och Tobias & Camilla 4:a i bugg vuxen A. Det vi kunde konstatera efter helgens bedömning av en mycket inkompetent domare är att domarkåren skulle behövas läxas upp och lära sig reglementet! Påstå att det inte krävs koreografi och formationer i dubbelbugg är ungefär som att säga att man inte behöver dansa i takt i bugg, skitsnack!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vi åkte till Ö-vik efter tävlingen och söndagen spenderades med planerande av finalprogram till dubbelbuggen och träningar med grupp 1 och 2.

Igår packade vi ner stora delar av köket och tränade bw på kvällen. Idag har jag och Ellen varit på babysång och på promenad med trevliga tjejerna i föräldragruppen, inte så dumt! Efter det begav jag och Fredric oss in på stan och gjorde en liten visit in på jobbet och fixade lite mer material till mammas 50-års present...

Ikväll har jag och Ellen haft vår första "Solokväll" känns det som, har varit en så mysig kväll med bad, lek och en massa mys. Nu ligger vår älsklingen och sover...

... så nu ska jag passa på att fortsätta med mitt projekt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0