Regn i luften...

Gårdagen bestod till största del av att installera sig i hemmet igen och VEDKAPNING. Snacka om att vi har virke till ved på tomten så att det nästan ser galet ut.

Jag handkapade en hel del av bär- och ströläkten igår och resultatet av detta var en spik i tån och blåsor på händerna, hejja vilken praktiker man är... Sen när Fredde kom hem åkte vi och handlade, lagade lite middag och sen var det att gå ut till virkeshögen igen :)!

Fredde körde motorsågen och då minskade högen betydligt fortare plus att de grövre brädorna också fick sig en törn. Resultatet blev iallafall bra, vi fick in en liten del av högen i vedförrådet och hade planerat att fortsätta idag... men som sagt, luften är tyngd av regn och då kanske det får bli lite innemys när Fredde kommer hem.

Jag sa till Fredde att det vore skönt att få in veden innan vi far på SM på torsdag, men till detta fick jag bara ett rått skratt, så jag gissar att han tyckte att jag hade lite väl höga förväntningar på vår kapacitet.

Ellen sover just nu oerhört skönt i vagnen på baksidan, känns helt underbart att kunna ha henne sovandes utomhus utan att vara ute med henne. Fördelar, fördelar och återigen fördelar med att bo i hus :)!

Nu ska jag gå och ta tag i tvätten och sortera lite papper som bara dykt upp på gästsängen när jag varit borta.


Kommentarer
Postat av: Monica

Kul att du kommit igång med bloggandet igen.

2010-05-12 @ 20:32:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0